Kies uw land en taal
Kies uw land en taal
ITIL 4
ITIL 4
Certificering

ITIL 4
Certificering

ITIL® is wereldwijd de meest algemeen bekende methode voor IT-service management.

De ITIL certificering biedt uitgebreide, praktische en bewezen richtlijnen voor het opzetten van een service management systeem. ITIL 4 biedt een gemeenschappelijke terminologie voor bedrijven die IT-services gebruiken.

Meer informatie

itil certificering

  • Een praktische handleiding om IT-services te verbeteren
  • Klassikale training in Brussel en Antwerpen

Opleidingen

Wat is ITIL®?

ITIL® is wereldwijd de meest algemeen bekende methode voor IT-service management en wordt door miljoenen professionals gebruikt.

Al meer dan 25 jaar biedt ITIL organisaties praktische begeleiding om IT-services te verbeteren. ITIL training is fundamenteel voor bedrijven, maakt transformatie mogelijk en helpt organisaties waarde te realiseren.

De laatste versie van het framework, ITIL 4, is gebaseerd op gerenommeerde ITSM-praktijken. De ITIL certificering breidt zich uit naar de bredere context van klantervaring, value streams en digitale transformatie. ITIL 4 staat open voor nieuwe manieren van werken, zoals Lean, Agile en DevOps. ITIL 4 is het vervolg op ITIL v3.

ITIL 4 biedt een praktische en flexibele basis om organisaties te ondersteunen tijdens een digitale transformatie. ITIL biedt een end-to-end IT-bedrijfsmodel voor de levering en exploitatie van technische producten en diensten en stelt IT-teams in staat een cruciale rol te blijven spelen in een bredere bedrijfsstrategie.

ITIL training en certificering

ITIL 4 biedt training en certificering op de volgende niveaus::

  • ITIL Foundation
  • ITIL Managing Professional
  • ITIL Strategic Leader
  • ITIL Extension Modules
  • ITIL Practice Manager
  • ITIL Master

ITIL4_certificering_pad_itil_v4

 

Na volgen van het ITIL examen en het behalen van het ITIL 4 Foundation certificaat kunnen deelnemers hun training vervolgen via de volgende drie verschillende opties.

  1. ITIL Managing Professional (ITIL MP)
  2. ITIL Strategic Leader (ITIL SL)
  3. ITIL Practice Manager (ITIL PM)

De uiteindelijke titel, ITIL Master, wordt toegekend aan deelnemers die de certificaties Practice Manager (PM), Managing Professionals (MP) en Strategic Leader (SL) behalen.
1. De Managing Professional-stream biedt praktische en technische kennis over het managen van succesvolle IT-services, teams en workflows. ITIL 4 Managing Professional bestaat uit vier modules:

  • ITIL Specialist: Create, Deliver & Support
  • ITIL Specialist: Drive Stakeholder Value
  • ITIL Specialist: High Velocity IT
  • ITIL Strategist: Direct, Plan & Improve (gemeenschappelijke module tussen ITIL SL en ITIL MP).

2. De Strategic Leader-stream gebruikt ITIL niet alleen voor IT-operaties, maar voor service management in het algemeen. De titel ITIL Strategic leader toont dat het individu een duidelijk begrip heeft van hoe IT de bedrijfsstrategie beïnvloedt en stuurt. ITIL 4 Strategic Leader bestaat uit twee modules:

  • ITIL Strategist: Direct, Plan & Improve (gemeenschappelijke module tussen ITIL SL en ITIL MP)
  • ITIL Leader: Digital & IT Strategy.

3. De individuele practice modules zijn bedoeld voor professionals die hun vaardigheden op specifieke praktijkgebieden willen bewijzen en valideren.

Om de aanduiding Practice Manager te behalen, moet je de 5 individuele trainingen hebben voltooid plus de module ITIL Specialist: Create, Deliver and Support (gemeenschappelijke module tussen ITIL MP en ITIL PM).

ITIL Training

QRP International is een geaccrediteerde trainingsorganisatie (ATO) voor ITIL 4. De PRINCE2 opleiding wordt aangeboden in verschillende trainings-formats, kies degene die past bij jouw behoeften!

ITIL 4 Certificering voordelen

  • Ondersteunt organisaties om up to date te blijven met een steeds sneller en complexer bedrijfsmilieu
  • Ondersteunt organisaties bij het aanpakken van uitdagingen relevant voor IT-service management professionals en professionals in de digitale industrie
  • Ondersteunt digitale transformatie
  • Helpt processen te verbeteren
  • Helpt teams om beter samen te werken
  • Brengt meer transparantie tussen IT-operaties en developing-teams
  • Maakt automatisering mogelijk
  • Integreert nieuwe methodes, technologieën en praktijken

Meer informatie

Voor vragen of meer informatie, neem direct contact met ons op door het formulier in te vullen!

  • Meer dan 20 jaar ervaring
  • 30.000+ professionals opgeleid
  • Alleen geaccrediteerde trainingen

Go to Top