Kies uw land en taal
ITIL

IT Service Management: ITIL training en certificering

De IT Infrastructure Library® (ITIL) is de meest algemeen aanvaarde aanpak van IT Service Management in de wereld.

Het ITIL-certificatieschema biedt een modulaire benadering van het ITIL-framework en bestaat uit een reeks kwalificaties die zijn gericht op verschillende aspecten van ITIL-best practices in verschillende gradaties van diepte en detail. Er zijn vijf certificeringsniveaus binnen het schema: Foundation, Practitioner, Intermediate, Expert en Master Level.

ITIL is een best practice framework dat afkomstig is uit zowel de publieke als de privé sector op internationaal niveau. Het beschrijft hoe IT-middelen moeten worden georganiseerd om zakelijke waarde te realiseren, door de beschrijving van processen, functies en de rol van IT Service Management (ITSM).

ITIL versie 2 (V2) heeft een enorme update ondergaan, versie 3 (V3). ITIL versie 3 (V3) vormt een belangrijke stap in de evolutie van IT Service Management. De makeover heeft de methode doen evolueren van het verschaffen van een dienst tot de meest innovatieve en de beste guideline in zijn klasse. Tegelijkertijd is de interface tussen de oude en nieuwe benaderingen naadloos, zodat gebruikers niet telkens van nul moeten beginnen. V3 biedt gebruikers de mogelijkheid te bouwen op de successen van V2 maar neemt IT service management nog een belangrijke stap verder.

De nieuwe editie, ITIL 2011 edition, is een geupdate versie van de ITIL version 3 (V3), the eerste belangrijke update sinds 2007, en komt tegemoet aan een pak vragen gesteld in de Change Control Log en lost fouten en onvolmaaktheden op in de tekst en diagrammen over het hele pakket.  ITIL 2011 is een update, geen nieuwe versie.

ORGANISATIES

Verbeter uw business met ITIL

  • U kunt ICT-diensten afstemmen op bedrijfsprioriteiten om strategische doelen te kunnen bereiken;
  • U kunt de waarde van de dienstenportfolio verhogen en tegelijk kosten en risico’s verminderen;
  • U kunt een succesvolle zakelijke transformatie en groei met een grotere de concurrentievoorsprong mogelijk maken door de klanten- en dienstenportfolio’s te omschrijven en te beheren;
  • U kunt de competenties, de capaciteiten en de productiviteit van ICT-medewerkers verbeteren en beter gebruikmaken van hun vaardigheden en hun ervaring;
  • U kunt de tevredenheid van de gebruikers en van uw klanten over de ICT verbeteren, evenals de mening van de eindgebruikers en het imago van het merk.

INDIVIDUEN

Verbeter uw IT dienstverlening en carrière met ITIL

  • U krijgt een praktisch kader om ICT-diensten aan bedrijven in kaart te brengen, te plannen, te leveren en te ondersteunen;
  • U kunt dankzij betrouwbaardere ICT-diensten de productiviteit, de doelmatigheid en de doeltreffendheid verhogen;
  • U kunt processen omschrijven met duidelijk vastgelegde verantwoordelijkheden voor iedere activiteit om de efficiency te verbeteren;
  • U kunt ervoor zorgen dat bedrijven gelijke tred houden met veranderingen, en dat ze in hun eigen voordeel veranderen;
  • U kunt werknemers helpen om zich meer op de behoeftes van klanten en op de ervaringen van gebruikers te concentreren, in plaats van dat ze te veel tijd aan de techniek besteden

ITIL Voordelen

ITIL biedt een systematische en professionele aanpak voor het beheer van IT-dienstverlening. Toepassing van haar guidelines biedt gebruikers een enorm scala aan voordelen zoals:

  • Lagere kosten
  • Verbeterde IT-diensten door het gebruik van bewezen best practice processen
  • Verbeterde klantentevredenheid door professionelere aanpak van dienstverlening
  • Normen en begeleiding
  • Verbeterde productiviteit
  • Beter gebruik van vaardigheden en ervaring
  • Verbeterde levering van diensten van derden via de specificatie van ITIL of ISO 20000 als norm voor de levering en aanbestedingen van diensten.

ITIL Elementen

  • Meer dan een miljoen gecertificeerde IT-professionals wereldwijd
  • Examens beschikbaar in meer dan 20 talen
  • ITIL is de meest geaccepteerde aanpak van IT service management in de wereld
  • ITIL  wordt ondersteund door kwaliteitsdiensten van verschillende leveranciers inclusief exameninstituten, geaccrediteerde trainingaanbieders (ATO’s), software en tool aanbieders.

Literatuur en Business boeken

Bekijk ze hier

Gevalstudie
en Witboek

Ga naar de download area

Consultancy

Pas de ITIL methode aan uw noden aan

QRP International biedt ITIL consultancy aan zowel organisaties die willen starten met de ITIL implementatie als aan organisaties die geavanceerde hulp nodig hebben “onderweg”.

Naast training, bieden we U ook ondersteuning en hulp in het overbrengen van de geleerde ITIL vaardigheden van het klaslokaal naar de praktijkomgeving.

Ontdek meer

MEER INFORMATIE

Vraag ons om meer informatie

Indien u vragen heeft of uw wil meer informatie ontvangen, aarzel dan niet om ons te contacteren door gebruik te maken van het onderstaande formulier.

Naam*
Familienaam*
Email*
Telefoon*
Uitleg