/Nieuws
Nieuws

Nieuws

Lees hier het laatste inspirerende en positieve nieuws en informatie over de nieuwste ontwikkelingen in de PM en IT wereld.

Datum: 07/05/2018

Veel professionals dieITIL Foundation gecertificeerd zijn, worstelen met de selectie van de volgende stap in het ITIL Intermediate-certificeringspad. Wat is de volgende stap om uw IT-servicemanagementvaardigheden te verbeteren? Met de info en de onderstaande gids willen we in eenvoudige bewoordingen het ITIL-certificeringspad toelichten: de verschillende beschikbare opties, het kredietsysteem en de stappen die u zullen leiden om ITIL Expert te worden.

WAAROM DOORGAAN MET UW OPLEIDING NA UW ITIL FOUNDATION CERTIFICAAT

Hoewel ITIL Foundation het kernniveau blijft, omdat het een goede voorbereiding en inzicht biedt in de relevante ITIL-structuurconcepten in IT-servicebeheer, verdiepen de intermediaire niveaus specifieke concepten in de verschillende fasen of processen van de cyclus van IT-servicebeheer. Bovendien is het ITIL Practitioner-niveau een praktische gids over hoe deze concepten kunnen worden toegepast voor een continue verbetering van de services.

Afhankelijk van de behoeften van de kandidaten, hun activiteiten of hun positie, kunnen sommige specifieke tussenliggende niveaus de professionele vaardigheden verbeteren en hen helpen concurrerender te worden.

WAT MET DE ITIL INTERMEDIATE NIVEAUS?

Om te beginnen is het erg belangrijk om te benadrukken dat alle ITIL Intermediate-certificeringen ALLEEN beschikbaar zijn voor ITIL Foundation gecertificeerde professionals. Met andere woorden, het ITIL Foundation-certificaat is de vereiste om op een willekeurig intermediate niveau in te gaan.

Ten tweede zijn de ITIL Intermediate-niveaus verdeeld in twee categorieën: Lifecycle Modules and Capability Modules.

De ITIL Intermediate Lifecycle Modules modules zijn relevant voor professionals met een rol van manager of teamleider die het beheer van verschillende gebieden vereist of in verschillende teams werkt. Alle modules in deze categorie zijn geschikt voor diegenen die zich willen concentreren op de processen en werkwijzen die worden gebruikt, en op de vaardigheden voor servicebeheer om een kwaliteitsservice te leveren.

De ITIL Intermediate Lifecycle Modules zijn:

  • Service Strategy (SS)
  • Service Design (SD)
  • Service Transition (ST)
  • Service Operation (SO)
  • Continual Service Improvement (CSI)

On the other hand, the ITIL Intermediate Capability Modules are relevant for professionals seeking specific knowledge in one or more process, with a focus on the day-to-day execution of ITIL practices and their interaction.

The ITIL Intermediate Capability Modules are:

  • Operational Support and Analysis (OSA)
  • Planning, Protection and Optimization (PPO)
  • Release, Control and Validation (RCV)
  • Service Offerings and Agreements (SOA)

Sommige professionals geven er de voorkeur aan de modules Service Lifecycle en Service Capability te combineren om zowel management- als technische kennis te combineren.

Wilt u meer weten over het carrièrepad van IT Service Management, volg dan deze link: ITSM Career Path

ITIL INTERMEDIATE CREDIT SYSTEEM: HOE WERKT HET?

Elke ITIL Intermediate-certificering biedt een bepaald aantal credits: dit is het kredietsysteem waarmee IT-professionals het niveau van ITIL Expert (waarvoor 22 credits nodig zijn) kunnen bereiken.

  1. Eerst en vooral, ITIL Foundation biedt2 credits;
  2. Ten tweede kunnen kandidaten, zoals we hebben gezien, kiezen tussen twee afzonderlijke tussenmodules, Lifecycle en Capability. Elk van hen heeft een aantal modules: 5 modules voor Lifecycle met 3 credits per module en 4 modules voor Capability met 4 credits per niveau.
  3. Naast Intermediate-niveaus biedt ITIL een praktische module met de naam ITIL Practitioner, die 3 credits oplevert. Het kan worden genomen na ITIL Foundation of na het voltooien van een van de Intermediate niveaus.
  4. De toegang tot ITIL MALC (Managing Accross the Lifecycle) wordt verkregen met een totaal van ten minste 17 studiepunten, inclusief 2 verplichte credits van de ITIL Foundation en 15 credits tussen Intermediate (Lifecyle & Capability) en Practitioner.
  5. Zodra de ITIL MALC-certificering 5 credits toekent, wordt de titel van ITIL Expert uitgegeven!

Wilt u meer weten over IT Intermediate Credit System, volg dan deze link: ITIL Credit System

ITIL-Credit-System-diagram-1000x350

Source: Axelos

EXTRA INFO NODIG?

Neem gerust contact met ons op, We zullen onze ITIL-trainer vragen U te helpen bij het bepalen van Uw volgende stap!

Lees meer
Datum: 07/05/2018

De PRINCE2-versie van 2017 is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de PRINCE2-community wereldwijd en houdt rekening met verschillende drivers voor verandering. Een van de meest dringende is de toegenomen professionaliteit binnen de PM-gemeenschap: projectbeheer zal meer en meer worden beschouwd als een brede zakelijke vaardigheid en dit zal bijgevolg een voortdurende verbetering vereisen van elke PM die in het veld werkt.

Deze nieuwe versie is EINDELIJK beschikbaar in het DUTCH:

DATUM: 2-3-4 Juli – BOEK NU – 20% EARLY BIRD PROMO! 

WAT IS NIEUW IN DE VERSIE VAN 2017? VERANDERINGEN IN DE METHODE

De 2017-update van PRINCE2 bouwt voort op de bewezen kracht van PRINCE2 en beantwoordt tegelijkertijd aan de huidige vereisten voor flexibiliteit en wendbaarheid. Je zult ontdekken hoe de kern van de PRINCE2-methode, zoals principes, processen en thema’s, ongewijzigd blijven, terwijl een hernieuwde focus op het belang van tailoring is toegevoegd: het hoofdstuk over tailoring is uitgewerkt en prominenter geplaatst bij het begin van het handboek, en het bevat duidelijke aanwijzingen over:

  • wat U wel en niet kan aanpassen
  • wie is verantwoordelijk voor het afstemmen en documenteren
  • voorbeelden van verschillende projectomgevingen
  • Aanpassen en inbedden van PRINCE2 in een organisatie

Bovendien wordt het onderscheid tussen tailoring, adoptie en inbedding meer in detail uitgelegd en is er een leidraad voor het adopteren en inbedden van PRINCE2 in een organisatie.

WAT IS NIEUW IN DE VERSIE VAN 2017? EXAMENWIJZIGINGEN

FOUNDATION EXAMEN-> Het Foundation gedeelte bestond voorheen uit 75 vragen en is nu veranderd in 60 vragen. De duur is nog steeds 1 uur, terwijl het minimumcijfer van 50% (35/70) naar 60% (36/60) gaat. Ook de stijl van de vragen is veranderd, omdat bijna alle negatieve vragen zijn verwijderd en het aantal vragen over ontbrekend woorden zijn verminderd.

PRACTITIONER EXAMEN -> Het Practitioner-examen bestond eerder uit 80 vragen en is veranderd in 75 vragen. Duur en slaagcijfers blijven ongewijzigd. De vraagstijlen waaraan wordt vastgehouden zijn klassieke multiple choice en matching (2 kolommen), terwijl meerdere antwoorden (2 juiste antwoorden op 5 mogelijke antwoorden) en beweringsreden (waar / onwaar vragen) zijn verwijderd. Terwijl eerder het Practitioner-examen slechts 6 thema’s en 2 processen behandelde wordt er met de NIEUWE versie alle thema’s, alle processen en de principes behandeld. Laatste belangrijke verandering betreft de geldigheid van de Practitioner-certificering: vanaf de lancering van de nieuwe examens zal de geldigheid van de NEW Practitioner 3 jaar zijn (niet 5 jaar).

Voor meer informatie over de CERTIFICATIE-wijzigingen kunt u dit eenvoudige en informatieve artikel lezen.

Lees meer
Datum: 07/05/2018

PRINCE2 is een gevestigde waarde als ’s werelds meest toegepaste methode voor projectbeheer en wordt wereldwijd erkend voor het opleveren van succesvolle projecten.
De bijgewerkte guidance voor 2017, de eerste sinds 2009, leggen een sterke nadruk op de schaalbaarheid en flexibiliteit van de methode en op de manier waarop deze het beste kan worden aangepast aan de complexiteit en specifieke vereisten van een project.

BELANGRIJKSTE UPDATES

  • Meer nadruk op afstemming van PRINCE2 op de behoeften van organisaties en een gevarieerd scala aan projectomgevingen
  • Toont een grotere link tussen de thema’s en principes
  • Herstructurering van de hoofdstukken ‘Thema’s’ om tegemoet te komen aan typische voorbeelden van maatwerk
  • Biedt meer informatie over de praktische toepassing van de methode, met tal van voorbeelden, hint en tips
  • Verbeteringen aan de structuur en het formaat zijn in de hele handleiding aangebracht om er zeker van te zijn dat het gemakkelijker te navigeren en te gebruiken is
  • De bijgewerkte begeleiding en examens zijn ontwikkeld via een gezamenlijke aanpak waarbij meer dan 100 leden van het bredere ontwikkelteam zijn betrokken, waaronder praktijkmensen, trainers en consultants
  • De vertrouwde structuur van PRINCE2 van zeven principes, thema’s en processen is constant gebleven.

De nieuwe editie 2017 editie is de handleiding waaruit de syllabus en de examens zijn vastgesteld en ondersteunt de nieuwe bijgewerkte PRINCE2-kwalificatie voor zowel de examens van Foundation als Practitioner.

“Managen van Succesvolle Projecten met PRINCE2” 2017 is momenteel beschikbaar voor pre-order.
Neem contact met ons op om uw exemplaar vooraf te bestellen.

Lees meer
Datum: 31/05/2017

PRINCE2® (Projects IN Controlled Environment) is een gestructureerde method voor effectief en efficiënt beheer van projecten. Het is een generieke, best-practice benadering voor het beheren van alle soorten projecten en het is de de-facto standaard geworden voor het organiseren, beheren en controleren van projecten wereldwijd.

Waarom hebt u dit nodig: PRINCE2 elementen in een oogopslag

De PRINCE2 methode bevat de volgende sleutel elementen:

  • 7 Processen vormen het project management
  • 7 Principes vormen de basis van een goede method voor het beheren van projecten
  • 7 Thema’s kennisgebieden die specifieke sleutel gebieden in project management ondersteunen.

Het PRINCE2 Processtroomschema is een grafische “in een oogopslag” presentative van alle PRINCE2 processen en hoe deze samen passen en het toont ook alle processen betrokken bij het voeren van een PRINCE2 project van start tot finish.

Daarom hebben we besloten om dit te reviewen om te garanderen dat dit een zeer nuttige tool blijft voor:

  • PRINCE2 vorming deelnemers: QRP International biedt een A3 Process Map versie aan als deel van het trainingsmateriaal tijdens onze vormingen,zowel voor klassikale vorming als afstandsleren.
  • PRINCE2 project managers: voor iedereen die PRINCE2 toepast kan genieten van de voordelen van een duidelijk grafisch overzicht van de methode.

De QRP International’s PRINCE2 Process Map toont niet alleen alle processen en hoe iedere fase integreert in een andere, maar ook welke actie dient genomen te worden voor ieder process, welke de belangrijke producten, documenten of informatie zijn om op te leveren tijdens iedere fase for elke management niveau (Team Manager, Project Manager, Stuugroep).

Het ziet er ingewikkeld uit maar dat is het zeker niet! De Process Map is een sterk wapen tijdens de PRINCE2 Foundation en Practitioner vorminge en een zeer nuttig referentie document eens terug op kantoor in jouw project manager rol.

Download uw versie! Het is beschikbaar in 5 talen

Uw PRINCE2 Process Map is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans en Italiaans en is beschikbaar voor download hier: mis deze kans niet!

Meer over PRINCE2: Documentatie pagina

QRP International heeft een volledige selectie van aanbevolen literatuur voor professionele kwalificaties: ontdek onze documentatie pagina om op de hoogte te blijven van de laatste publicaties over Project, Programma, Portfolio en Change Management.

Lees meer
Datum: 11/04/2017

We zijn heel verheugd om de lancering van onze nieuw ontwikkelde website aan te kondigen. De site van de homepage is voorzien van heldere kleuren en een overzichtelijke vormgeving. We wilden de nieuwe website sneller, makkelijker te navigeren en meer gebruiksvriendelijk maken.

Als Best Practice leider, is het voor ons belangrijk om informatie over oplossingen, diensten en trends makkelijk toegankelijk te maken voor onze huidige en toekomstige clienten. Wij streven ernaar om onze klanten te voorzien van de meest accurate en up-to-date informatie en delen onze kennis en expertise op het gebied van project management en IT management. Onze nieuwe website is voorzien van een volledige Nieuws en Resource sectie waar alle aankomende workshops, conferenties en webinars van QRP opgelijst zijn, en waar we meer inzicht en gratis artikels over methodes en trends bieden.

We willen onze clienten ook een mogelijkheid geven om ons beter te kennen, wie we zijn als bedrijf, en de mensen die het QRP team sterk maken. Door te browsen door onze Over ons pagina’s, krijgt u alvast een goed idee over wie we zijn, wat we doen en wat anderen over ons zeggen. Hier kan u ook informatie krijgen om deel uit te maken van het QRP team in onze ‘Werken bij QRP’ sectie, en onze Locaties bekijken en weten hoe u ons kan contacteren.

Ons marketing team heeft hard gewerkt om deze site klaar te stomen, rijk aan nuttige informatie, om te gebruiken als ondersteuning. We zijn trots om een innovatieve leider te zijn in het Best Practice gebied van projectmanagement en horen graag feedback van u.

Als u problemen ondervindt met de nieuwe website, of als u vragen hebt, neem dan contact met ons op via belgium@qrpinternational.com

Marketing Team
QRP International

Lees meer
Datum: 11/04/2017

QRP International biedt haar trainingen ook aan via de KMO-Portefeuille voor de klanten die de mogelijkheid hebben om van deze maatregel te genieten. Over het algemeen betekent dit dat de opleiding wordt gefinancierd voor een totale prijs van 40% (uitgezonderd BTW bedrag) door de Vlaamse regering. Meer informatie over hoe het werkt, kunt u vinden op: https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/kmo-portefeuille

QRP International biedt zijn opleidingen aan met de KMO-Portefeuille

Een van de belangrijkste voorwaarden om van de subsidie ​​te genieten, is dat de klant in Vlaanderen woont. In de 7 stappen die volgen, wordt de procedure voor het inschrijven met de KMO-portefeuille uitgelegd:

  1. U schrijft u hier in voor de opleiding van uw keuze: https://www.qrpinternational.be/course-calendar-qrp/
  2. U ontvangt de factuur van QRP International en het erkenningsnummer van QRP International binnen de KMO-Portefeuille (DV.O203720). QRP is geregistreerd onder QRP FRANCE SARL
  3. U doet een “projectaanvraag” binnen de KMO-portefeuille, tenminste 14 dagen na de startdatum van de cursus, op de website van de KMO-portefeuille. https://authenticatie.vlaanderen.be/stb/html/ssologin
  4. Binnen 30 dagen na de projectaanvraag moet u het geld overmaken op rekening van de financiële partner Sodexo.
  5. Als U hebt betaald, betaalt ook de “Vlaamse Overheid” zijn deel.
  6. U volgt de opleiding
  7. U moet doorgaan met de betaling zodra u de factuur van ons heeft ontvangen. Nogmaals via deze link: https://authenticatie.vlaanderen.be/stb/html/ssologin

Extra Informatie

Bezoek onze geplande open opleidingen pagina om het publieke rooster van vormingen, data en locaties te zien, of contacteer ons!

Lees meer

Evenementen

​Bekijk onze ​Evenementen

We hebben duizenden professionals geholpen bij het verbeteren van hun vaardigheden. Wij kunnen ook u helpen.

Schrijf u in voor uw Nieuwsbrief en kies welke inhoud u wil ontvangen: PPM Management, IT Service Management of beiden! 1 keer per maand zal u speciale aanbiedingen, artikels, white papers, webinars en event uitnodigingen ontvangen. Geen spam, enkel professioneel advies van uw QRP team.

Houdt contact met de community
Volg ons op Linkedin and Twitter

Nieuws

Lees het Laatste Nieuws

Evenementen

Bekijk onze Evenementen