Kies uw land en taal
Kies uw land en taal
Home/Opleidingen/ITIL 4/ITIL 4 Managing Professional
ITIL 4 Managing Professional
ITIL 4 Managing Professional
Stroom

ITIL 4 Managing Professional
Stroom

ITIL® 4 Managing Professional (ITIL MP) richt zich op IT-professionals die in technologie en digitale teams binnen bedrijven werken.

De Managing Professional (MP) stream biedt praktische en technische kennis over het opvolgen van succesvolle IT-services, teams en workflows.

Meer informatie

ITIL 4 Managing Professional

  • ITIL Create, Deliver & Support (CDS) - de ‘Engine Room’ van de digitale en IT services
  • ITIL Direct, Plan & Improve (DPI) - brengt digitale en IT strategieën tot leven
  • ITIL High Velocity IT (HVIT) - de toekomst van digitale en IT diensten
  • ITIL Drive Stakeholder Value (DSV) - zorgt voor het geluk van alle digitale en IT belanghebbenden

Opleidingen

De ITIL Managing Professional Stream

ITIL® 4 Managing Professional bestaat uit vier modules:

  • ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support
  • ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (universeel)
  • ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value
  • ITIL 4 Specialist High Velocity IT

Om de aanduiding ITIL 4 Managing Professional of ITIL 4 Strategic Leader te verkrijgen, moet de deelnemer alle modules in elke stream voltooien. ITIL Strategist is een universele module voor beide streams.

Geaccrediteerde training voor de ITIL 4 Managing Professional-modules is verplicht om volledig begrip van het kernmateriaal te verkrijgen. Het bezit van een ITIL 4 Foundation certificaat is een vereiste voor alle modules.

ITIL 4 Managing Professional

 

ITIL 4 Specialist Create, Deliver & Support

Deze module behandelt de ‘kern’ van de servicemanagement activiteiten en breidt de huidige reikwijdte van ITIL uit met het ‘creëren’ van services. De module richt zich op de integratie van verschillende Value streams en activiteiten om IT-ondersteunde producten en diensten te creëren, leveren en ondersteunen. Ook worden ondersteunende praktijken, methoden en tools behandeld.

De ITIL 4 CDS module heeft ook betrekking op de serviceprestaties en geeft ITSM-beoefenaars inzicht in de kwaliteit en verbetermethoden van de service. De module stelt IT-professionals in staat om hun klanten innovatieve en toch betrouwbare technische diensten te blijven leveren in een steeds competitievere markt.

ITIL Specialist Create, Deliver & Support is bedoeld voor ITSM-beoefenaars verantwoordelijke voor de werking van IT-enabled & digitale producten/diensten en voor degenen verantwoordelijk voor de end-to-end levering.

ITIL 4 Strategist Direct Plan & Improve

Deze module biedt individuen de praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘lerende en verbeterende’ IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.

De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe deze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie. Het biedt ITSM-beoefenaars een praktische en strategische tools voor het plannen en leveren van continue verbetering op een Agile manier.

ITIL Strategist Direct Plan and Improve is gericht op managers betrokken bij het vormgeven van richting en strategie en/of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De module bevat zowel praktische als strategische elementen.

ITIL 4 DPI is een universele module die een belangrijk onderdeel is van beide streams, ITIL 4 Managing Professional en ITIL 4 Strategic Leader.

ITIL 4 Specialist High Velocity IT

Deze module onderzoekt de manieren waarop digitale organisaties en digitale bedrijfsmodellen functioneren in omgevingen met high velocity IT.

De module is gericht op de snelle levering van producten en diensten om maximale waarde te verkrijgen. De module bevat het gebruik van frameworks zoals Agile en Lean, maar ook technische praktijken en technologieën zoals Cloud, Automatisering en Automatisch testen

ITIL Specialist High Velocity IT is bedoeld voor IT-managers en ITSM-beoefenaars betrokken bij digitale diensten. De module is ook geschikt voor degenen die werken in digitale transformatie projecten en/of high-velocity-omgevingen.

ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value

Deze module bevat alle soorten betrokkenheid en interactie tussen een dienstverlener en hun klanten, gebruikers, leveranciers en partners. Het richt zich op de omzetting van vraag in waarde via IT-ondersteunde diensten.

De module behandelt belangrijke onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersbeheer, communicatie, relatiebeheer, CX- en UX-ontwerp, customer journey mapping en meer.
De opleiding biedt deelnemers de tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten, wat een integraal onderdeel is van zakelijk succes in het huidige concurrentielandschap.

ITIL Specialist Drive Stakeholder Value is gericht op ITSM-beoefenaars verantwoordelijk voor het beheren en integreren van belanghebbenden. Maar ook voor degenen die zich richten op het klanttraject en ervaring en/of verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van relaties met partners en leveranciers.

ITIL Managing Professional Stream voordelen

  • ITIL Create, Deliver & Support helpt om direct tastbare wijzigingen aan te brengen in de werkmethoden op het gebied van servicemanagement. ITIL CDS biedt een praktische en holistische benadering voor het creëren en beheren van effectieve en gestroomlijnde diensten.
  • ITIL Direct Plan & Improve ondersteunt bij het creëren van een evoluerende IT-organisatie met een sterke en effectieve strategische richting. ITIL DPI rust de deelnemer uit met de vaardigheden om te controleren, te beïnvloeden en anderen te inspireren om op een gewenste manier te werken. Dit heeft als doel om effectieve, hoogperformante IT- en digitale teams te creëren.
  • ITIL High Velocity IT laat zien hoe het bedrijfsmodel, de principes en de operationele praktijken van ITIL kunnen worden gebruikt voor digitale levering, van optimalisatie tot radicale transformatie. ITIL HVIT helpt de vaardigheden en werkmethoden te actualiseren voor het digitale tijdperk.
  • ITIL Drive Stakeholder Value stimuleert om te communiceren met belanghebbenden om de gebruikerservaring te beïnvloeden en te verbeteren. ITIL DSV biedt de tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten door samen waarde te creëren die essentieel is voor zakelijk succes.

Meer informatie

Voor vragen of meer informatie, neem direct contact met ons op door het formulier in te vullen!

  • Meer dan 20 jaar ervaring
  • 30.000+ professionals opgeleid
  • Alleen geaccrediteerde trainingen

Go to Top