Kies uw land en taal
///ITIL 4 Managing Professional Stroom
ITIL 4 Managing Professional Stroom

ITIL 4 Managing Professional Stroom

ITIL 4 Managing Professional (ITIL MP) richt zich op ICT’ers die in technologische en digitale teams werken binnen bedrijven. De Managing Professional (MP) Stroom biedt praktische en technische kennis over hoe je succesvolle ICT-diensten, -teams en -workflows kunt beheren

ITIL 4 Managing Professional bestaat uit vier modules:

  • ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (universele module)
  • ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support
  • ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value
  • ITIL 4 Specialist High Velocity IT

Om de aanduiding ITIL 4 Managing Professional of ITIL 4 Strategic Leader te verkrijgen, moet de kandidaat alle modules in elke stroom doorlopen, waarbij ITIL Strategist een universele module is voor beide stromen.

Om het kernmateriaal volledig te kunnen begrijpen is het nodig om geaccrediteerde training voor de ITIL 4 Managing Professional module te volgen. Alle modules hebben ITIL 4 Foundation als voorwaarde.

ITIL 4 Strategist Direct Plan & Improve

Deze module verschaft individuen de praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘lerende en verbeterende’ ICT-organisatie te creëren, met een sterke en doelmatige strategische richting.
De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe deze in het voordeel van een organisatie kunnen worden ingezet. Het zal ervaren projectbeheerders voorzien van een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van continue verbetering met de nodige wendbaarheid.
ITIL Strategist Direct Plan & Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij de bepaling van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. Het zal zowel praktische als strategische elementen omvatten.
Daarom is het de universele module die een belangrijk onderdeel zal zijn van beide stromen, ITIL 4 Managing Professional en ITIL 4 Strategic Leader. Als u meer wilt weten over deze module, bezoek dan de pagina ITIL 4 Strategist: Direct, Plan & Improve.

ITIL 4 Specialist Create, Deliver & Support

Deze module heeft betrekking op de ‘kern’-servicemanagementactiviteiten en breidt de huidige reikwijdte van ITIL uit zodat ze de ‘creatie’ van diensten omvat. De module richt zich op de integratie van verschillende value streams en activiteiten voor het creëren, leveren en ondersteunen van ICT-geschikte producten en diensten, terwijl ook ondersteunende praktijken, methoden en tools worden behandeld.
De module zal ook service performance behandelen en zal ervaren projectbeheerders inzicht geven in servicekwaliteit en verbetermethoden. Het zal ICT’ers in staat stellen om innovatieve alsnog betrouwbare diensten te blijven leveren aan hun klanten in een steeds competitievere markt.
ITIL Specialist Create, Deliver & Support is gericht op ITSM-practitioners die de werking van ICT-producten en -diensten beheren en degenen die verantwoordelijk zijn voor de end-to-end delivery. Als u meer wilt weten over deze module, bezoek dan de pagina ITIL 4 Specialist: Create, Deliver & Support.

ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value

Deze module behandelt alle vormen van engagement en interactie tussen een dienstverlener en zijn klanten, gebruikers, leveranciers en partners. Het richt zich op de omzetting van vraag naar waarde via ICT-diensten.
De module behandelt belangrijke onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-supplier management, communicatie, relatiebeheer, CX- en UX-ontwerp, customer journey mapping, en meer.
Het zal kandidaten voorzien van de tools om de tevredenheid van stakeholders te verhogen, wat essentieel is voor succes in het huidige competitieve landschap.
ITIL Specialist Drive Stakeholder Value is gericht op ervaren projectbeheerders die verantwoordelijk zijn voor het beheren en integreren van stakeholders, die zich richten op het traject en ervaring van de klant, en/of verantwoordelijk zijn voor het bevorderen van relaties met partners en leveranciers. Als u meer wilt weten over deze module, bezoek dan de pagina ITIL 4 Specialist: Stakeholder Value stimuleren.

ITIL 4 Specialist High Velocity IT

Deze module onderzoekt de manier waarop digitale organisaties en digitale bestuursmodellen functioneren in high velocity-omgevingen. Het zal aspirant-organisaties helpen om op een vergelijkbare manier te opereren als succesvolle digitale organisaties.
De module omvat het gebruik van werkmethoden zoals Agile en Lean, en technische praktijken en technologieën zoals Cloud, Automation, en Automatic Testing, gericht op snelle levering van producten en diensten om maximale waarde te verkrijgen.
ITIL Specialist High Velocity IT is gericht op ICT-managers en -practitioners die betrokken zijn bij digitale diensten of aan digitale transformatie-projecten werken, die in of naar high-velocity omgevingen werken. Wilt u meer weten over deze module, bezoek dan de pagina ITIL 4 Specialist: High Velocity IT.

Data van lancering van de modules:

  • ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support, en ITIL 4 Strategist: Direct, Plan and Improve8 november 2019
  • ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value en ITIL 4 Specialist: High Velocity IT – Q1 2020.

KIES UW PAD VOOR ITIL

ITIL 4: Hoe de juiste stroom te kiezen?

Wilt u meer weten over hoe u de stroom kunt kiezen die bij uw behoeften past? Neem contact op, wij helpen u graag verder!

Naam*
Familienaam*
Email*
Telefoon*
Uitleg