Service Delivery Manager
Naarmate IT meer servicegericht wordt, blijft de vraag naar bekwame Service Delivery Managers toenemen. Of je nu een professional bent die graag wil doorgroeien in je carrière, of net nieuw bent in Service Delivery Management, onze certificeringen bieden je de kennis en hulpmiddelen die je nodig hebt om jezelf in elke sector te onderscheiden. Ontdek de certificering die aansluit bij jouw doelstellingen!
De Service Delivery Manager is verantwoordelijk voor het naleven van de bedrijfsdoelstellingen en de verwachtingen van de klant. Hij/zij is de professional (intern of extern aan de organisatie) die is aangewezen om toezicht te houden op de kwaliteit, prestaties en voortdurende verbetering van de dienstverlening.De Belangrijkste Vaardigheden:
								
							 Technische vaardigheden in Service Delivery Management
											Dit zijn fundamentele vaardigheden om deze functie te kunnen uitoefenen. Daarnaast zijn er ook technische vaardigheden die te maken hebben met de sector waarin de organisatie actief is.
																						Technische vaardigheden in Service Delivery Management
											Dit zijn fundamentele vaardigheden om deze functie te kunnen uitoefenen. Daarnaast zijn er ook technische vaardigheden die te maken hebben met de sector waarin de organisatie actief is.
										 Competenties voor leiderschap
											Deze zijn essentieel om teams effectief aan te sturen, samen te werken met stakeholders en een soepele service te bieden.
																						Competenties voor leiderschap
											Deze zijn essentieel om teams effectief aan te sturen, samen te werken met stakeholders en een soepele service te bieden.
										 Strategische en Business Management vaardigheden
											Dankzij een grondige kennis van de bedrijfsdoelen en de strategie kan de Service Delivery Manager de services afstemmen op de doelstellingen van de organisatie en voortdurende verbetering stimuleren.
																						Strategische en Business Management vaardigheden
											Dankzij een grondige kennis van de bedrijfsdoelen en de strategie kan de Service Delivery Manager de services afstemmen op de doelstellingen van de organisatie en voortdurende verbetering stimuleren.
										
								De Training die we Aanraden
							
							
											ITIL Foundation
											ITIL® is wereldwijd de algemeen bekende methode voor IT-service management.
De ITIL certificering biedt uitgebreide, praktische en bewezen richtlijnen voor het opzetten van een service management systeem.
																						Lees verder
																																		
													 
												
																					
										 
												+ info 
										 
											
											
												Aanbevolen voor
												- Professionals die een sterke basis willen opbouwen in IT Service Management (ITSM) 
- Professionals die hun service willen afstemmen op wereldwijd erkende ITSM-normen
											
											- Professionals die hun service willen afstemmen op wereldwijd erkende ITSM-normen
												Wat biedt het
																																																			Duidelijke richtlijnen voor het ontwerpen, leveren, ondersteunen en verbeteren van IT-diensten
																																							Hulpmiddelen en processen om proactief risico's te identificeren en incidenten te beheren
																																							Consistentie in de processen voor servicelevering binnen de organisatie
																																					
											
										
											ITIL Managing Professionals
											ITIL® Managing Professional (ITIL MP) is een van de drie paden die je kunt volgen nadat je de ITIL Foundation certificering hebt behaald. Het biedt praktische en technische kennis over het opvolgen van succesvolle IT-services, teams en workflows.à
De meest relevante trainingen voor een Service Delivery Manager zijn de ITIL Create, Deliver & Support en ITIL Direct, Plan & Improve trainingen (van de ITIL Managing Professionals modules).
																						Lees verder
																																		
													 
												
																					
										 
												+ info 
										 
											
											
												Aanbevolen voor
												IT-professionals die werken binnen technologie- en digitale teams in bedrijven 
Professionals die end-to-end servicelevering beheren
Managers op alle niveaus die betrokken zijn bij het bepalen van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team
 
Als je als professional werkt in een specifiek gebied zoals operatie, transitie of klantervaring, stellen deze modules je in staat je te specialiseren op basis van de focus van je rol.
											Professionals die end-to-end servicelevering beheren
Managers op alle niveaus die betrokken zijn bij het bepalen van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team
Als je als professional werkt in een specifiek gebied zoals operatie, transitie of klantervaring, stellen deze modules je in staat je te specialiseren op basis van de focus van je rol.
												Wat biedt het
																																																			Praktische en technische kennis over het uitvoeren van succesvolle IT services, teams en workflows
																																							Begeleiding bij het beheren van veranderingen, risico's en compliance om de stabiliteit en groei van services op de lange termijn te garanderen
																																							Strategische planning en voortdurende verbetering om IT-services af te stemmen op bedrijfsdoelstellingen
																																					
											
										
											Lean IT
											Lean IT past Lean-principes toe in organisaties binnen IT. Het helpt IT-organisaties ervoor te zorgen dat ze hun klanten de best mogelijke diensten leveren.
																						Contacteer ons voor meer informatie
																																
										+ info 
										
												Aanbevolen voor
												- Service Delivery Managers die de efficiëntie van IT services en de klantwaarde willen verbeteren 
- Professionals die in IT-operaties, servicemanagement of digitale transformatie werken
- Service Delivery Managers die problemen willen oplossen en continue verbetering in de servicelevering willen bevorderen
											
											- Professionals die in IT-operaties, servicemanagement of digitale transformatie werken
- Service Delivery Managers die problemen willen oplossen en continue verbetering in de servicelevering willen bevorderen
												Wat biedt het
																																																			Geoptimaliseerde IT-serviceprocessen en verhoogde efficiëntie
																																							Verbeterde klantwaarde van de service door de responsiviteit en kwaliteit van de service te verbeteren
																																							Continue verbetering door teams te helpen zich aan te passen aan veranderende zakelijke behoeften
																																					
											
										
											PMP
											Servicelevering houdt vaak het beheren van projecten in. PMP® is een bekende certificeringsnorm voor projectmanagement.
PMP kan een diepgaand begrip bieden van het plannen, uitvoeren en leveren van projecten binnen de scope, het budget en de tijd.
																						Lees verder
																																		
													 
												
																					
										 
												+ info 
										 
											
											
												Aanbevolen voor
												- Senior Service Delivery Managers die complexe, multi-stakeholders projecten beheren 
- Professionals die hun projectmanagement vaardigheden willen verbeteren en servicelevering willen afstemmen op bedrijfsdoelen
 
Ervaring in projectmanagement is vereist om het examen af te leggen.
											- Professionals die hun projectmanagement vaardigheden willen verbeteren en servicelevering willen afstemmen op bedrijfsdoelen
Ervaring in projectmanagement is vereist om het examen af te leggen.
												Wat biedt het
																																																			Een breed scala aan tools en technieken om projecten te plannen, uit te voeren en te leveren
																																							Nadruk op leiderschap, strategische afstemming en stakeholdermanagement om bedrijfsresultaten te behalen
																																							Verhoogde professionele betrouwbaarheid en carrièremogelijkheden in service- en projectmanagement
																																					
											
										
											PRINCE2
											PRINCE2® is een gestructureerde methode voor het effectief en efficiënt managen van projecten. PRINCE2 is ’s werelds meest toegepaste projectmanagement methode en kan worden aangepast aan elk project.
																						Lees verder
																																		
													 
												
																					
										 
												+ info 
										 
											
											
												Aanbevolen voor
												- Service Delivery Managers die een methode nodig hebben om overgangen en verbeteringen te beheren 
- Professionals die werken in organisaties met dynamische servicemodellen of strenge eisen
											
											- Professionals die werken in organisaties met dynamische servicemodellen of strenge eisen
												Wat biedt het
																																																			Het vermogen om serviceleveringsresultaten op te splitsen in beheersbare fasen, waardoor gecontroleerde en efficiënte uitvoering wordt gegarandeerd
																																							De servicelevering afstemmen op de bedrijfsdoelen, zodat operationele en strategische doelen worden behaald
																																					
											
										
											SAFe
											SAFe® is een agile management framework.
SAFe is zeer relevant voor Service Delivery Managers die werken in agile-gedreven omgevingen, omdat het helpt processen te stroomlijnen, de samenwerking binnen teams te verbeteren en continue waarde te leveren.
																						Lees verder
																																		
													 
												
																					
										 
												+ info 
										 
											
											
												Aanbevolen voor
												- Service Delivery Managers die werken in grootschalige, Agile-gedreven organisaties 
- Professionals die betrokken zijn bij digitale transformatie of het beheren van Agile op grote schaal
- Professionals die meerdere teams willen afstemmen en de servicelevering willen stroomlijnen door middel van Agile-principes en -praktijken
											
											- Professionals die betrokken zijn bij digitale transformatie of het beheren van Agile op grote schaal
- Professionals die meerdere teams willen afstemmen en de servicelevering willen stroomlijnen door middel van Agile-principes en -praktijken
												Wat biedt het
																																																			Focus op lean principes en programma-uitvoering, geoptimaliseerde servicelevering en verbeterde efficiëntie 
																																							Gecoördineerde afhankelijkheden tussen teams, waardoor soepele operaties en verbeterde resultaten in grootschalige Agile-omgevingen worden gegarandeerd
																																					
											
										
											TOGAF
											TOGAF® Standard is een Enterprise Architectuur methodologie en raamwerk.
TOGAF versterkt het vermogen om schaalbare, veerkrachtige en toekomstbestendige IT-diensten te plannen, communiceren en leveren, terwijl samenwerking tussen business- en IT-teams wordt bevorderd.
																						Lees verder
																																		
													 
												
																					
										 
												+ info 
										 
											
											
												Aanbevolen voor
												- IT Service Delivery Managers die betrokken zijn bij het afstemmen van IT-diensten op strategische doelen op bedrijfsniveau 
- Organisaties die een digitale transformatie ondergaan of grootschalige IT-veranderingen doorvoeren, waarbij het afstemmen van technologie op de bedrijfsstrategie cruciaal is
											
											- Organisaties die een digitale transformatie ondergaan of grootschalige IT-veranderingen doorvoeren, waarbij het afstemmen van technologie op de bedrijfsstrategie cruciaal is
												Wat biedt het
																																																			Een raamwerk voor het ontwerpen en implementeren van enterprise architecture, waarmee wordt gewaarborgd dat IT-systemen en -diensten de bedrijfsdoelen ondersteunen.
																																							Bijzonder waardevol in complexe, multi-stakeholder omgevingen, waarbij de samenwerking tussen business- en IT-teams wordt gestroomlijnd. 
																																					
											
										
											COBIT
											COBIT® is een raamwerk voor het ondernemingsbestuur en het beheer van informatie en technologie (I&T).
COBIT richt zich op het bestuur en het beheer van enterprise IT en zorgt voor afstemming tussen IT-diensten en bedrijfsdoelen.
																						Lees verder
																																		
													 
												
																					
										 
												+ info 
										 
											
											
												Aanbevolen voor
												- Service Delivery Managers die werken in IT-bestuur, compliance en business alignment
- Senior Service Delivery Managers die verantwoordelijk zijn voor het balanceren van prestaties, compliance en verwachtingen van belanghebbenden
- Professionals in sterk gereguleerde sectoren zoals financiën, gezondheidszorg en overheid, waar bestuur en risicobeheer cruciaal zijn
											
											- Senior Service Delivery Managers die verantwoordelijk zijn voor het balanceren van prestaties, compliance en verwachtingen van belanghebbenden
- Professionals in sterk gereguleerde sectoren zoals financiën, gezondheidszorg en overheid, waar bestuur en risicobeheer cruciaal zijn
												Wat biedt het
																																																			Een uitgebreid raamwerk voor het beheren en besturen van enterprise IT, waarmee wordt gewaarborgd dat IT-diensten in lijn zijn met de organisatiedoelen
																																							Verbeterde besluitvaardigheid voor het beheren van IT-bronnen, het definiëren van bestuursstructuren en het waarborgen van compliance
																																							Sterker risicobeheer en naleving van regelgeving, wat organisaties helpt om effectief te voldoen aan zakelijke en juridische vereisten
																																					
											
										
											DevOps
											DevOps is een dynamische en steeds beter wordende reeks van werkwijzen die de nadruk legt op samenwerking en communicatie tussen softwareontwikkelaars en andere IT-professionals.
Het helpt processen te stroomlijnen, silo's te verkleinen en incident respons te verbeteren, wat cruciaal is voor IT-servicemanagement.
Als je al gespecialiseerd bent in ITSM, kan een uitbreiding naar DevOps je expertise verbreden.
																						Lees verder
																																		
													 
												
																					
										 
												+ info 
										 
											
											
												Aanbevolen voor
												- Service Delivery Managers in organisaties die samenwerking tussen ontwikkeling en operatie prioriteren 
- Professionals die hun IT Service Management-expertise willen verbeteren door Agile en automatisering
- Service Delivery Managers die de snelheid, kwaliteit en veerkracht van services willen verbeteren door middel van continue integratie en deployment
											
											- Professionals die hun IT Service Management-expertise willen verbeteren door Agile en automatisering
- Service Delivery Managers die de snelheid, kwaliteit en veerkracht van services willen verbeteren door middel van continue integratie en deployment
												Wat biedt het
																																																			Sterkere samenwerking tussen teams, waardoor de efficiëntie wordt verbeterd en knelpunten in de dienstverlening worden verminderd
																																							Verbeterde respons bij problemen en betrouwbaarheid van de service door automatisering en continue feedback
																																							Snellere serviceverlening van hogere kwaliteit, door ITSM af te stemmen op moderne Agile- en DevOps-principes
																																					
											
										
																Vragen en antwoorden
																				
				Ontvang ik een certificaat aan het einde van de training?
							Ja, als je slaagt voor het officiële examen. Al onze trainingen zijn inclusief het certificeringsexamen.* Als je het examen hebt gehaald, ontvang je een officiële certificering.
														Zijn de trainingen online of op locatie?
							We bieden klassikale trainingen op locatie en virtuele trainingen met een live trainer aan. Voor sommige trainingen, zoals ITIL Foundation, ITIL CDS en PRINCE2 bieden we ook een E-learning aan.
														Wat voor soort ondersteuning bieden jullie?
							Ons team ondersteunt je bij elke stap: van het selecteren van de training, organisatie en levering tot ondersteuning na de training.
																							
													Al meer dan 20 jaar trainingspartner
															
																	
										 Alleen geaccrediteerde training
										Alleen geaccrediteerde training
									
																	
										 Meer dan 50.000 professionals opgeleid
										Meer dan 50.000 professionals opgeleid
									
																	
										 Een gemiddelde beoordeling van 4,5/5
										Een gemiddelde beoordeling van 4,5/5
									
																
																			
					 Alleen geaccrediteerde training
										Alleen geaccrediteerde training
									 Meer dan 50.000 professionals opgeleid
										Meer dan 50.000 professionals opgeleid
									 Een gemiddelde beoordeling van 4,5/5
										Een gemiddelde beoordeling van 4,5/5
									






